Problemer med at sende og modtage sms

Kan du ikke sende eller modtage sms’er, kan du ofte selv løse problemet. Vi har samlet en liste med de mest typiske problemløsere.

  • Er der et rødt udråbstegn til højre for en sms-besked, tryk på det og forsøg at sende beskeden igen. Har du slået iMessage til, så tjek om du er på trådløst netværk.
  • Bruger du iMessage, så prøv at slå det fra og til igen.
  • Sluk mobilen helt og tænd den igen. Når du tænder din iPhone igen, vil den automatisk søge efter eventuelle softwareopdateringer. Er der en opdatering, anbefaler vi, at du henter den.
  • Har du brugt næsten al den plads, der er på mobilen, kan der opstå problemer med at modtage sms. Tjek, hvor meget plads du har, og frigiv evt. plads ved at slette indhold, der fylder meget - fx apps eller videoer.
  • Har du ved en fejl fået blokeret afsenderen? Tjek Indstillinger > Beskeder > Blokeret
  • Tag dit simkort ud og sæt det forsigtigt i en anden iPhone. Kan du nu sende og modtage sms’er, er der sikkert problemer med din iPhone.

Har du fået ny mobil?

Selvom du har skiftet din iPhone ud med en anden type smartphone, kan iMessage stadig være slået til på dit telefonnummer. Det betyder, at andre med iOS-enheder stadig vil bruge iMessage, når de sender beskeder til dig.

Hvis du ikke længere har din iPhone, kan du slå iMessage fra på Apple afregistreringsside her.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.