Andre emner
Problemer med at modtage eller sende mms
Måske er du kommet til at ændre dine mms-indstillinger? Følg nedenstående vejledninger, så er du sikker på at have den korrekte opsætning.
Slå mms til
Vælg "Indstillinger" > "Beskeder". Her kan du slå "Mms-besked" til eller fra.
Ret dine mms-indstillinger
Vælg "Indstillinger" > "Generelt" > "Mobil" > "Mobildata netværk" I sektionen "MMS" skal der stå følgende:
- I feltet APN skrives telenor (små bogstaver)
- Feltet Brugernavn skal være tomt
- Feltet Adgangskode skal være tomt
- I feltet MMSC skal der stå http://mms.telenor.dk
- I feltet MMS-proxy skal der stå 212.088.064.008:8080
- Sluk og tænd mobilen
Hvis du ikke kan sende mms’er
- Genstart mobilen. Når du genstarter mobilen vil den automatisk rette eventuelle fejl og søge efter nye softwareopdateringer. Er der en softwareopdatering klar, så anbefaler vi, at du henter den.
- Er du inden for datadækning? Det kræver internetforbindelse at sende og modtage mms’er.
Tjek dækningskort - Kan du sende en mms til dig selv? Modtager du din egen mms, ligger problemet sandsynligvis i modtagerens mobilopsætning.
- Er din mobil lige blevet genåbnet efter spærring, kan der gå et stykke tid, før du kan sende/modtage mms'er som normalt.
Hvis du ikke modtager mms’er på mobilen
- Tjek, at din mobil er sat op til at kunne modtage mms’er
- Din mobil har været uden for datadækning, da mms'en blev sendt til dig
- Din mobil har ikke plads til at modtage en mms. Slet evt. billeder, apps eller andet indhold, der fylder op på mobilen
- Du har været i udlandet, og data-roaming var slået fra på din mobil, da mms'en blev afsendt
Hjalp denne side dig?
Vi er glade for, at denne artikel var til hjælp.
Tak for din feedback.