Sådan logger du på Mit Telenor
Mit Telenor er Telenors selvbetjeningsløsning, hvor du kan tjekke dit forbrug og dine regninger, købe ekstra data, se gode tilbud og meget mere.
Du kan både bruge Mit Telenor som app på din mobil og gennem Telenor.dk fra din computer. Du logger ind på samme måde, uanset hvad du vælger. Her på siden viser vi primært, hvordan det ser ud på en mobilskærm, fordi det er nemmere for dig at læse.
Ofte stillede spørgsmål
Hvorfor skal jeg bruge MitID for at logge ind?
MitID er en sikker løsning, som bliver brugt mange forskellige steder på nettet, der kræver høj sikkerhed.
For dig betyder det, at dit login er sikkert og relativt nemt at bruge. Mange af de andre løsninger, der giver et højt sikkerhedsniveau kræver nemlig, at du skal bruge en kompliceret kode, som du ikke må bruge til at logge ind på andre sider. På den måde bliver det enten besværligt, fordi du skal huske mange lange koder, eller usikkert, fordi du genbruger den samme kode flere steder. Det undgår vi med MitID.
Hvorfor skal der være så høj sikkerhed?
Der er brug for et højt niveau af sikkerhed, fordi Mit Telenor er koblet sammen med rigtig mange vigtige personlige informationer om dig, fx dit fulde navn, din adresse, fødselsdato, telefonnummer, e-mailadresse og dine betalingsoplysninger.
Telenor skal, både ifølge loven og fordi vi går op i din online sikkerhed, beskytte de oplysninger rigtig godt, så uvedkommende ikke uden videre kan logge ind på din bruger og bruge din information til at begå ID-tyveri.
Jeg kan ikke finde ud af MitID. Hvad gør jeg så?
MitID har lavet en side, hvor du kan finde rigtig mange svar og oplysninger. Hvis det stadig driller, så kontakt Borgerservice i din kommune.
Hvad skal I bruge mit CPR-nummer til?
Første gang du logger på, skal du indtaste dit CPR-nummer. Det er for, at Telenor kan finde de oplysninger, vi har om dig i vores system (fx dit navn og adresse, dine regninger, samt hvilke abonnementer og services, du har) frem til dig, så du også kan se dem i Mit Telenor. Og der er også en anden vigtig grund: Så vi er sikre på, at det er dig, der får dine oplysninger at se - også hvis der er flere, der hedder det samme som dig.
Hvordan opretter jeg mig på Mit Telenor?
Hvis det er første gang, du skal logge på Mit Telenor, skal du ikke bekymre dig om at oprette en bruger. Har du brugt MitID til at bekræfte din identitet da du oprettede dig som kunde, er du nemlig allerede oprettet i Telenors system, og så kan vi overføre dine oplysninger til Mit Telenor.
Hvorfor skal jeg bruge Mit Telenor?
Der er ikke noget krav om, at du skal bruge Mit Telenor, men det er en rigtig god idé. På Mit Telenor kan du nemlig altid få et hurtigt overblik over dine regninger, abonnementer, produkter og servicebeskeder. Du kan også nemt finde din PUK-kode, hvis du får brug for den.
Det er også gennem Mit Telenor, du bruger ID Vagt, hvis du har NetSikker Plus.
Hvad gør jeg, hvis jeg har en Telenor-konto gennem mit arbejde?
Hvis du er erhvervskunde hos Telenor og administrerer dine medarbejderes abonnementer, skal du ikke bruge Mit Telenor - i stedet kan du bruge OneScreen Business.
Hvis du er medarbejder og har firmatelefon, kan du logge ind på Mit Telenor med SMS-login. Du finder knappen til SMS-login nederst på loginforsiden til Mit Telenor.
Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at bruge Mit Telenor, men ikke har MitID?
Hvis du vil bruge Mit Telenor, men ikke har MitID, kan du bruge vores SMS-login. Her skal du dog være opmærksom på, at SMS-login kun giver dig begrænset adgang til Mit Telenor.
Hvad skal der ske med mit gamle Telenor ID?
Telenor ID er den gamle login-løsning til Mit Telenor, som vi nu har udskiftet med MitID. Hvis du vil gøre noget med din gamle Telenor ID-konto (fx slette eller redigere i oplysninger), kan du gøre det ved at logge ind med dit Telenor ID login via denne side.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske mit kodeord til MitID?
Hvis du ikke kan huske dit kodeord eller brugernavn, skal du kontakte MitID. MitID kan kontaktes her.