Se andre routere

Opsætning af Kaon DG2200/DG2400

Kaon DG2200/DG2400

Kaon DG2200/DG2400

Du har denne router, hvis du har internet gennem telefonstikket (DSL) eller fiber.

Er du i tvivl om, hvilken forbindelse du har?

Du kan se, hvilken forbindelse du har, i den ordrebekræftelse, du fik fra os, da du bestilte dit nye internet.

Se denne korte videoguide og kom godt i gang

Skriftlig guide

Sådan sætter du din router til

Før du sætter din router til, skal der være installeret en fiberboks i din bolig. Har du ikke allerede en, installeres denne enten i forbindelse med dit teknikerbesøg eller sendes til dig med posten. Du kan følge processen her.

Hvis du er kunde hos os i dag og har bestilt fiber, skal du koble din gamle router fra, inden du kan sætte den nye router til.

Når du har sikret dig, at du har en fiberboks på væggen og at din gamle router er koblet fra, kan du begynde opsætningen. Følg disse trin:

  1. Sæt routeren i stikkontakten - dette gøres på følgende måde: sluk stikkontakten, montér kablet i routeren, montér i stikkontakten og tænd til sidst for stikkontakten
  2. Tilslut netværkskablet til den blå port (WAN) på routeren og tilslut den anden ende fiberboksen. Se, hvilken port, du skal bruge her (link)
  3. Tænd for routeren og vent til den øverste lampe på siden lyser grønt, hvilket betyder, at routeren er online. Sluk ikke for routeren imens

Hvis den øverste lampe ikke lyser grønt, skal du kontrollere at kabel og strøm er korrekt tilsluttet. Kontakt kundeservice, hvis den øverste lampe stadig ikke lyser grønt, efter at du har fulgt de ovenstående trin.

Sådan kommer du trådløst på internettet med dine enheder

  1. Find dit netværksnavn (WiFi Navn) og adgangskode (WiFi Kode) ved at kigge under bunden af din router
  2. Søg efter trådløse netværk på din enhed, og vælg dit netværksnavn (WiFi Navn)
  3. Indtast adgangskoden (WiFi Kode)

Sådan kommer du på internettet med kabel

  1. Sæt et netværkskabel i én af gule porte
  2. Sæt den anden ende af netværkskablet i din enhed

God fornøjelse med dit nye internet!

Det betyder dioderne (lamperne) på routeren

Routeren har to lamper: den øverste viser, om WiFi er tilsluttet, og den nederste viser, om der er forbindelse. Under opstart lyser den nederste diode (WAN) kortvarigt hvid.

  • Hvis den nederste lampe (WAN) lyser rød, er der ikke fysisk forbindelse til internettet.
    Det kan du gøre: tjek, om kablerne er korrekt tilsluttet og trykket helt i bund.
  • Blinker den nederste lampe (WAN) orange er der fysisk forbindelse, men ingen IP-adresse.
    Det kan du gøre: Prøv at nulstille routeren ved at trykke en nål eller lignende genstand ind i reset-hullet i bunden af routeren. Dette skal gøres, mens routeren er tændt, og reset-knappen holdes inde i 12 sekunder.
    Hvis reset er korrekt udført, vil dioderne begynde at blinke ca. 10-20 sekunder efter reset-knappen er sluppet.
  • Lyser den nederste lampe fast grøn, modtager routeren IP-adressen og er online.
    Det kan du gøre: Tjek om dine enheder er forbundet til det korrekte WiFi, og om kablerne er trykket i bund.
  • Når den øverste lampe lyser grøn er WiFi slået til og slået fra hvis lampen er slukket. Det blinker hvis WPS er aktiveret

Flere indstillinger

Sådan logger du ind på routeren (fx for at ændre WiFi-navn og password)

For at logge ind på routeren, kræver det, at der er oprettet forbindelse til routeren fra den enhed, der anvendes til login.

I en browser taster du http://10.0.0.1:2033 og trykker Enter for at åbne login-siden.

Username: admin
Password: står på undersiden af routeren, og hedder "Router Kode".

Sådan ændrer du WiFi-navn og password
  • Når du er logget ind, vælger du menupunktet WiFi
  • Under WiFi-Indstillinger vælger du WiFi 2,4 GHz eller WiFi 5 GHz - afhængigt af hvilket netværk, du ønsker at ændre navn på
    Bemærk: hvis du ikke ønsker 2 forskellige netværk, anbefales det, at du navngiver dem med samme navn og password. På den måde får routeren mulighed for at flytte din enhed over på det netværk, der er bedst i forhold til signalstyrke og hastighed
  • Når du har indtastet de nye oplysninger, trykker du på Gem
    Bemærk: Hvis du har været tilsluttet via WiFi, vil din enhed blive logget af netværket, og du skal logge på med de nye oplysninger
Sådan opsætter du Port Forward
  • Når du er logget ind, skal du vælge menupunktet Netværk
  • Vælg derefter fanen Port Omdirigering
  • Indtast de portoplysninger, der skal forwardes, samt den MAC-adresse, der skal forwardes til. Bemærk: IP-adresser må IKKE indtastes her
  • Vælg Opret
Sådan aflæser du signalstyrken på dit WiFi
  • Når du er logget ind, skal du vælge menupunktet Tilsluttede enheder
  • På oversigten over tilsluttede enheder, finder du den enhed, du oplever, er langsom, eller har udfald, og klikker på navnet
  • Her aflæser du signalstyrken (Signal Strength). Hvis værdien er i spændet -20 til –50, indikerer det, at enheden modtager et godt signal. Fra -50 til -70 vil signalet være acceptabelt, men du vil kunne opleve, at den modtagne hastighed er lavere. En signalstyrke fra -70 til -100 indikerer, at der er lavt signal mellem routeren og enheden, du måler på. Dette vil kunne opleves i form af udfald på WiFi eller meget lav hastighed.

Du kan få gode råd til at forbedre din WiFi-dækning i hjemmet her.

Sådan tilslutter du enheder til routeren via WPS

Hvis du har en enhed (printer, smart device, WiFi-extender osv), der skal tilsluttes via WPS, gøres dette på følgende måde:

  • Placer den enhed, du ønsker at WPS-parre i umiddelbar nærhed af den tændte router
  • På siden af routeren findes en knap ved navn WPS. Tryk én gang og kortvarigt på denne. Hvis WPS-parringen er aktiveret, blinker den nederste diode på routeren. Du har nu 2 minutter til at gennemføre de følgende steps:
  1. Tryk på WPS-knappen på dit eget device, og vent i op til to minutter
  2. WPS-Parring er nu gennemført

Routerens specifikationer

Porte:
1x 1Gbit WAN port - Benyttes ved tilkobling til Fiber modem.
4x 1Gbit LAN porte
1x DSL port (kun på DG2200/DG2400)
1x USB 3.0 port

WiFi tilslutning:
IEEE 802.11b/g/n 2.4 GHz
IEEE 802.11ac 5 GHz

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.