Andre emner
Mit internet er ustabilt
Ustabilt internet, der falder ud, er noget af det mest irriterende. Det ved alle, der nogensinde har oplevet, at internettet faldt ud midt i en vigtig fodboldkamp eller en spændende film.
Her vil vi guide dig til at afhjælpe problemer med ustabilt internet. Guiden er til dig, hvis internet har sporadiske eller jævnlige udfald, hvor internettet slet ikke virker.
Start med at finde ud af, hvordan lamperne bør lyse på din router. Det gør du ved at klikke ind på din router her og læse hvordan lamperne skal lyse - på de fleste routere skal der være grønt eller hvidt lys i den nederste diode på routeren. Vi yder kun support på routere, købt hos Telenor.
Bemærk: Omfatter fejlen kun enkelte af de tilsluttede enheder, er det tegn på, at der er problemer med enheden og ikke routeren/internetforbindelsen. Prøv at genstarte enheden, for at se om dette afhjælper problemet.
Hvordan lyser lamperne, når fejlen opstår?
Lamperne lyser ikke korrekt
Prøv følgende, før du kontakter kundeservice:
- Routerfejl skyldes ofte, at et kabel har mistet kontakten til strømstikket eller driftsforstyrrelser. Start derfor med at sikre, at alle kabler er trykket i bund, og at kablet ikke har synlige skader
- Hvis din router er tilsluttet en strømskinne/stikdåse, kan problemet skyldes, at den ikke får nok strøm. Prøv at tilslutte den direkte i en stikkontakt på væggen
- Prøv at genstarte din router ved at slukke og tænde for den igen. Når du har slukket routeren, så vent et par sekunder, før du tænder den igen
- Tjek vores driftsinformation, for at se om problemet skyldes forstyrrelser eller nedbrud på din adresse
Fik du ikke løst dit problem? Så kontakt Telenor Support på 72 100 100. Før du kontakter os, må du meget gerne have noteret følgende:
- Dato og klokkeslæt, hvor du oplevede ustabilt internet
- Enheder, som du oplevede ustabilt internet på
Oplevede du ustabil forbindelse på en computer, bedes du notere, hvilket netkort du har, og sikre dig at driveren til netkortet er opdateret.
Lamperne lyser korrekt
Prøv følgende, før du kontakter kundeservice:
- Prøver du på at gå online via WiFi, så tjek, at din enhed er forbundet til det rigtige netværk. Hvis du ikke har ændret WiFi-navn, kan du se navnet på din forbindelse under bunden af routeren. Er din enhed ikke tilsluttet til netværket, skal du blot oprette forbindelsen igen
- Hvis dine enheder er tilsluttet med LAN-kabel, så prøv at trykke alle stikkene i bund, og tjek, at der ikke er synlige skader på kablet
- Mobile/trådløse enheder kan selv skifte mellem WiFi og mobildata. Deaktivér mobildata på din enhed, før du tester, så du ved, om problemet skyldes WiFi-forbindelsen eller forbindelsen på mobilnettet
- For at opnå den bedst mulige forbindelse mellem din router og de forbundne enheder, kan du med fordel placere din router og dine enheder efter følgende retningslinjer:
- Højt
- Frit fremme
- Centralt i det rum, hvor du har behov for dækning
- Væk fra andre elektroniske enheder, kabler og lign. Læs den fulde guide med gode råd til bedre WiFi-dækning her.
Har du internet via 5G-nettet, kan du prøve at stille routeren et centralt sted i boligen, hvor du ved, der er god mobildækning.
Løste det ikke dit problem? Så kontakt kundeservice på 72 100 100.
Hjalp denne side dig?
Vi er glade for, at denne artikel var til hjælp.
Tak for din feedback.