Manglende 5G-dækning

Er der 5G-dæking, hvor du befinder dig, men har du ikke 5G-signal på din telefon som forventet? Så tag et kig på tjeklisten nedenfor, som giver dig et overblik over, hvad der skal være opfyldt for at tilgå 5G-netværket.

For at opleve 5G på din telefon er følgende en forudsætning:

  • At du har en mobiltelefon med 5G - se 5G-kompatible modeller her
  • At du har 5G slået til på din mobiltelefon - se nedenfor hvordan
  • At du befinder dig i et område med 5G-dækning - se dækningskort

Sådan slår du 5G til på din telefon

Slå 5G til på din iPhone
  1. Gå til Indstillinger
  2. Gå til Mobilnetværk
  3. Gå til Indstillinger til data
  4. Gå til Tale & data
  5. Vælg 5G auto eller 5G til
Slå 5G til på din Samsung-telefon
  1. Gå til Indstillinger
  2. Gå til Forbindelse
  3. Gå til Mobile netværk
  4. Gå til Netværkstilstand
  5. Vælg 5G/4G/3G/2G (Forbind automatisk)
Slå 5G til på din OnePlus-telefon
  1. Gå til Indstillinger
  2. Gå til Mobilnetværk
  3. Vælg SIM1 eller SIM2
  4. Vælg Foretrukket netværkstype
  5. Vælg 5G/4G/3G/2G (Automatisk)
Slå 5G til på din Sony-telefon
  1. Gå til Indstillinger
  2. Gå til Netværk og internet
  3. Vælg SIM-kort
  4. Vælg Foretrukken netværkstype
  5. Vælg 5G/4G/3G/GSM

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Spørgsmål og svar om 5G-dækning

Hvornår kommer der 5G i mit område?

Lige nu er vi i fuld gang med at udvide vores netværk med 5G, som bygger på vores i forvejen lynhurtige 4G og øger kapaciteten på netværket, så du er sikret den bedste oplevelse.

Du kan allerede opleve 5G mange steder i landet, og det nye netværk er i dag fuldt udrullet i de fem største byer. Hver uge står 40 nye master klar med 5G - vores mål er, at 95% af vores kunder har adgang til en 5G-forbindelse ved udgangen af 2023. Du kan læse mere om 5G her.

Hvor kan jeg rapportere problemer med dækning?

I Mit Telenor kan du hjælpe os med at forbedre netværket ved at rapportere dine oplevelser med dækningen.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.