Inaktivt SIM eller ingen tjeneste

Står der ingen tjeneste eller inaktivt simkort på din telefon, har den ikke har registreret dit simkort. Her kommer en række mulige grunde til, hvorfor dit simkort ikke er registreret:

  • Du er ny kunde hos Telenor
    Vores system har endnu ikke registreret dit simkort. Ring til kundeservice på 72 100 100, så hjælper vi med at få det aktiveret
  • Din mobil er spærret
    Mobilen spærres fx, hvis du har overset en regning eller har overskredet dit maksbeløb på forbrugskontrol Log ind på Mit Telenor, og betal din regning, eller hæv forbrugskontrol
  • Du har fået ny mobil, og dit gamle simkort er forældet
    Så skal du bestille et nyt simkort - se dine muligheder længere nede på siden
  • Du har ikke brugt dit simkort i seks måneder eller længere
    Hvis du ikke har brugt dit simkort i en længere periode, skal du bestille et nyt
  • Du har opsagt dit mobilabonnement
    Hvis du har opsagt dit abonnement, deaktiveres dit simkort. Se vores abonnementer her, hvis du ønsker et nyt abonnement eller kontakt os på 72 100 100

Passer ingen en af de ovenstående på dig?

Passer intet af ovenstående på dig, kan du prøve at aktivere dit simkort ved at gøre følgende:

  • Hvis du har et fysisk simkort, kan du prøve at slukke din mobil og tage simkortet ud. Rens simkortet forsigtigt med en tør og ren klud. Indsæt simkortet igen og tænd mobilen
  • Indsæt simkortet i en anden mobil. Virker simkortet i den anden mobil, tyder det på, at din mobil trænger til en softwareopdatering

Få et nyt SIM

Har du stadig problemer med dit simkort, har du mulighed for at bestille en nyt med postforsendelse eller få et nyt med det samme ved at henvende dig i en Telenor-butik. Et nyt fysisk simkort koster 49 kr. 

  • Nyt fysisk simkort
    Hvis du gerne vil have et nyt simkort med det samme, skal du henvende dig i en Telenor-butik, hvor vi kan hjælpe dig med et nyt. Hvis du kan vente, har du mulighed for at ringe til vores kundeservice på 72 100 100 – vi sender dit nye simkort med posten samme dag. Du kan også bestille et nyt simkort på Mit Telenor, hvorefter det vil blive sendt til dig med posten
  • Nyt eSIM
    eSIM er et smart og digitalt alternativ til det fysiske simkort. Med eSIM genereres en ny QR-kode i løbet af få minutter, og det koster dig ikke noget. eSIM er gratis hos Telenor. Læs mere om eSIM

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.