Lav hastighed eller intet netværk

Er din internethastighed pludselig faldet, eller har du helt mistet signalet på mobilen? Prøv selv at rette fejlen ved at gennemgå listen herunder.

  • Genstart din mobil og lad den være slukket i 2-5 sekunder. Tænd mobilen igen og lad den starte op
  • Opdater din mobil til det nyeste software. Gå ind i mobilens indstillinger, og se om der er ny opdatering klar til din mobil
  • Tjek vores driftsstatus for midlertidige problemer med mobilnetværket
  • Tjek vores dækningskort. Måske befinder du dig i et område, hvor dækningen er dårlig?
  • Tjek, om der er dækning, hvor du er. Måske befinder du dig et sted, hvor signalet har svært ved at gå igennem. Det kan være tilfældet, hvis du fx er i en kælder eller et hus, der er bygget af beton og glas
  • Hvis du har mulighed for at fjerne batteriet fra din mobil, så prøv at gøre det - husk at slukke mobilen først. Vent et øjeblik og sæt det i mobilen igen. Prøv nu at tænde mobilen
  • Har du en iPhone, kan du forsøge at nulstille mobilens netværksindstillinger: Vælg IndstillingerGenereltNulstilNulstil netværksindstillinger

Er din hastighed stadig lav?

Ring til vores kundeservice på 72 120 000, hvis din forbindelse ikke er blevet bedre. Vi kan bedst hjælpe dig, når du har dit udstyr lige ved hånden, når du ringer.

Hvad kan blokere dit signal?

Bakker og træer

Står du i en lavning, eller er du omgivet af bakker eller træer, kan netværkssignalet have svært ved at nå din mobil.

Vejr og vind

Mobilsignalet bliver påvirket af årstiden. Den bedste mobilsignaldag er faktisk en frostklar vinterdag. Mens våde blade, regn og sne vil dæmpe signalet.

Bebyggelse

Er der en stor betonbygning mellem dig og nærmeste sendemast, sænker murene signalstyrken. Og er du inde i en bygning med tykke mure, kan du også opleve dårligere signal.

Hvor kan jeg rapportere, hvis jeg oplever dårligt mobilnetværk?

Hvis du oplever dårligt netværk, vil det være en stor hjælp for Telenor, hvis du rapporterer det til os. Det kan du gøre gennem Mit Telenor-appen.

Du kan downloade Mit Telenor på App Store her eller på Google Play her.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.

Har du stadig spørgsmål?

Hvis du er i tvivl om noget, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice

- Vi er klar mandag til fredag 8-20.