En fælles datapulje

Når I tegner et BusinessAll abonnement, får I adgang til en fælles datapulje, der er baseret på jeres forbrug over et helt år, så I altid kan give jeres medarbejdere høj fleksibilitet og den rette datamængde. Forskellige medarbejdere har forskellige behov. Dataen hos dén, som er mindre aktiv online, kan automatisk udnyttes af medarbejderen, som har en jobfunktion, hvor der er brug for større datastrømme. På den måde placerer vi sammen jeres data, der hvor det giver bedst mening for jer.

Når I tegner et BusinessAll abonnement, får I adgang til en fælles datapulje, der er baseret på jeres forbrug over et helt år, så I altid kan give jeres medarbejdere høj fleksibilitet og den rette datamængde. Forskellige medarbejdere har forskellige behov. Dataen hos dén, som er mindre aktiv online, kan automatisk udnyttes af medarbejderen, som har en jobfunktion, hvor der er brug for større datastrømme. På den måde placerer vi sammen jeres data, der hvor det giver bedst mening for jer.

Fleksibilitet og tryghed

Vi opgør kun den aftalte datapulje én gang om året, så I altid får fuld valuta for alle jeres gigabytes.

Overblik og indsigt

Enkelt fugleperspektiv på virksomhedens dataforbrug, som kan fordeles ud på alle jeres medarbejdere.

Frihed og kontrol

I kan selv dele data ud på enkelte medarbejdere eller grupper, så I kan opfylde behovene, når de opstår.
En fælles datapulje til alle

En fælles datapulje til alle

I får én fælles datapulje til alle i virksomheden. Den årlige datapulje beregnes ud fra forventet behov per medarbejder.

 

Vi har selvfølgelig taget højde for, at der kan være udsving i jeres databehov fra måned til måned. Derfor opgør vi kun den aftalte datapulje én gang om året, så I altid får fuld valuta for jeres gigabytes.

 

Efter 12 måneder opgøres det totale dataforbrug, og eventuelt overforbrug afregnes.

Alt data under samme tag

I kan vælge op til to ekstra datasimkort til alle jeres medarbejdere. Det vil sige, I kan trække på den samme datapulje, når I fx bruger tablet eller PC ved siden af jeres telefoner.

I kan også bruge jeres datakort i udlandet på samme vilkår som I Danmark, så længe I rejser til et land, der er med i Go Blue og samtidig har en profil med Go Europe og/eller Go World data.

Fuld valuta for jeres gigabytes

Fuld valuta for jeres gigabytes

Jeres faste rådgiver hjælper med at skalere datapuljen ud fra jeres ansattes behov. I datapuljen finder I to typer profiler, som jeres ansatte kan kobles på, enten Go World eller Go Europe.

 

Alt efter rejseaktivitet og opgavetype, kan I dele dét abonnement ud, der giver bedst mening for den enkelte i virksomheden.

I kan får et overblik over mulighederne med Go World og Go Europe her

Tag kontrol over jeres data

Tag kontrol over jeres data

OneScreen Business giver jer et overblik over jeres abonnement, og I kan selv tage styring på jeres dataopsætning og følge forbruget af den samlede datapulje igennem hele året. Dermed sikrer I, at der ikke bruges mere data end den aftalte datapulje.

I har altså fuld kontrol, når pludselige behov opstår, til enten at fratage eller tildele en medarbejder data. BusinessAll tager også automatisk højde for den samlede datamængde, når medarbejderantallet stiger eller falder. Så er I altid fuldt opdaterede.

Læs mere om OneScreen Business her.

Skal vi finde den rigtige løsning til din virksomhed?

Kundeservice ikon

Vores eksperter er klar til at hjælpe dig i gang med den rigtige løsning.

Bestil et opkald

Ofte stillede spørgsmål om fælles datapulje

Hvad er en fælles datapulje?

En fælles datapulje er datadeling i én samlet løsning. Det vil sige, at i stedet for at hvert abonnement har en vis mængde data, laver vi én stor fælles datapulje, som bliver fordelt ud på medarbejderne - og I kan styre, hvor meget den enkelte har brug for, om det skal inkludere udlandsdata osv.
I selvbetjeningen kan i få et samlet overblik over medarbejdernes dataforbrug. Det er også her, I kan vælge, hvilken og hvor meget data medarbejderne har til rådighed. Så kan I nemt lægge dataen dér hvor den bliver udnyttet bedst.
Hos Telenor Erhverv får I en fælles datapulje som en del af en BusinessAll-aftale. Puljen er baseret på virksomhedens forbrug over et år og er til en fast månedlig pris.

Hvilke fordele er der ved at have en fælles datapulje?

Der er flere fordele ved en fælles datapulje. Blandt andet får I bedre udnyttelse af den data, I har inkluderet i jeres mobilabonnementer. Samtidig er puljen fleksibel, så I kan tildele medarbejdere mere data, hvis de får brug for det.
Lad os tage et eksempel: det er ved at være sidst på måneden. Nogle af medarbejderne har ikke mere mobildata i deres abonnement. Andre medarbejdere har masser af mobildata tilovers, men som de ikke når at få brugt, inden måneden slutter.
Med datadeling slipper I helt for den slags bøvl, fordi den data, der ikke er blevet brugt af nogen, kan bruges af andre. Og skulle der alligevel være noget data, der ikke bliver brugt, afregnes det på årlig basis.

Hvor meget data skal vores medarbejdere bruge?

Der kan være store udsving i behovet for deling af data. Nogle medarbejdere har jobfunktioner, der kræver store strømme af data, andre er mindre aktive online, og så er der måske nogen, der rejser meget og derfor skal have ekstra meget udlandsdata..
Derfor beregner vi jeres datadeling ud fra forventet behov per medarbejder. Efter 12 måneder tjekker vi op på jeres samlede forbrug, så I kan beslutte jer for, om I har brug for mindre data, er tilfredse eller skal købe ekstra data til puljen. Det er fleksibilitet og fuld valuta for alle jeres gigabytes.

Skal vi betale for den data, der ikke bliver brugt?

Nej. Hos Telenor Erhverv kommer I ikke til at betale for den data, I ikke bruger. Hvert år gennemgår vi forbruget af jeres fælles datapulje og afregner, hvis der er noget, I ikke har fået brugt. I bestemmer selv, hvor meget data, de enkelte medarbejdere eller grupper skal have henover året, og det er let at op- eller nedjustere, hvis deres behov ændrer sig.
Ønsker I at følge med og kontrollere jeres forbrug af data? Med BusinessAll får I også adgang til OneScreen Business, hvor I har det fulde overblik over abonnementer og forbrug over hele året. Så kan I løbende holde øje med, om I snart løber tør. I OneScreen Business kan I desuden bestille nye simkort og hardware.

I hvilke lande kan man bruge data?

Med en telefoniaftale hos Telenor Erhverv kan I bruge data i næsten hele verden – fra Singapore til Brasilien. Antallet af lande, I kan bruge data i, afhænger af jeres abonnement. Med BusinessAll er alle 100+ lande inkluderet, og med BusinessFirst afhænger det af abonnementets størrelse.
Jeres ansatte kan bruge den tildelte datamængde i udlandet på normale abonnementsvilkår. Skulle dataforbruget alligevel være tæt på maksimum, så får den enkelte medarbejder besked. Bagefter kan jeres administrator tildele mere data efter behov, så medarbejderen ikke kommer hjem med en ekstraregning i tasken. medarbejderen har også mulighed for selv at tilkøbe og betale for ekstra data.