Andre emner
Din mobil virker ikke
iOS
iPhone vil ikke starte eller er frosset
Dit SIM kan først få forbindelse til det mobile netværk den dag, dit abonnement er aktivt.
Hvis du er ejer eller administrator af abonnementet, kan du finde datoen for aktivering via selvbetjening OneScreen Business. Hvis du har abonnementet gennem dit arbejde, så kontakt jeres administrator for at finde oplysningerne om datoen for aktivering af abonnementet.
iPhone er overophedet
Hvis din iPhone har ligget i solen eller af anden årsag er overophedet, vil du modtage en notifikation om dette på din iPhone. Som udgangspunkt kan du ikke gøre andet end at lade telefonen køle ned, og derefter skulle den gerne være klar til brug igen. Du kan med fordel fjerne dit cover.
Har du en iPhone 15 eller nyere, kan du tjekke, om du har opdateret din telefon, da opdateringen iOS 17.0.3 har løst et større problem med overophedning i disse enheder.
Problemer med SMS
- iMessage: Har du slået iMessage til eller fra? Prøv at slå det til eller fra og send beskeden igen.
- Genstart: Sluk din mobil og tænd den igen. Sørg for, at den nyeste softwareopdatering er downloadet.
- Plads på mobilen: Tjek om du har opbrugt pladsen på mobilen. Hvis ja, frigiv plads ved at slette gamle beskeder eller andet medie.
- Blokeret modtager: Tjek om du ved en fejl har blokeret modtageren: Indstillinger > Beskeder > Blokeret
Problemer med MMS
- MMS-indstillinger: Tjek om MMS er slået til: Indstillinger > Beskeder > MMS-besked.
- Test MMS: Prøv at sende en MMS til dig selv. Hvis det virker, ligger problemet hos modtageren.
- Ventetid efter spærring: Hvis din telefon har været spærret, kan der gå lidt tid, før du kan sende/modtage MMS’er normalt. Vent 30 minutter og prøv igen.
- MMS-indstillinger: Tjek om dine MMS-indstillinger er korrekte: Indstillinger > Generelt > Mobil > Mobildata netværk. I sektionen “MMS” skal der stå følgende
- I feltet APN skrives telenor (små bogstaver)
- Feltet Brugernavn skal være tomt
- Feltet Adgangskode skal være tomt
- I feltet MMSC skal der stå http://mms.telenor.dk
- I feltet MMS-proxy skal der stå 212.088.064.008:8080MMS-indstillinger: Tjek om dine MMS-indstillinger er korrekte: Indstillinger > Generelt > Mobil > Mobildata netværk. I sektionen “MMS” skal der stå følgende:
Afviger dine indstillinger fra ovenstående skal du manuelt indstille MMS som beskrevet ovenfor.
Wi-Fi-opkald virker ikke
For at foretage et Wi-Fi-opkald skal du først sikre dig, at Wi-Fi-opkald er slået til.
Det gør du sådan: Indstillinger > Telefon > Wi-Fi-opkald.
Er Wi-Fi-opkald ikke slået til, skal du klikke på knappen ud for “Wi-Fi-opkald på denne iPhone”. Når den er grøn, er det slået til.
Er Wi-Fi-opkald slået til, men virker stadig ikke, skal du:
- Genstarte din iPhone.
- Oprette forbindelse til et andet netværk end det, du er knyttet til nu.
- Nulstille dine netværksindstillinger: Indstillinger > Generelt > Nulstil > Nulstil netværksindstillinger. Denne nulstilling sletter ikke indhold såsom billeder, kontakter eller andet fra din iPhone.
Slå "Banke på" til på iPhone
Du slår "Banke på" til på din iPhone ved at følge nedenstående guide:
Indstillinger > Telefon > slå "Opkald venter" til (knappen skal være grøn) > genstart din iPhone
Har du ikke fundet løsningen på din udfording? Tjek Ingen forbindelse
Android
Android mobil vil ikke starte eller er frosset
Hvis du oplever, at din Android-enhed ikke vil tænde, skal du prøve at genstarte din telefon ved at holde lydstyrke ned- og sluk-knappen nede i mindst 10 sekunder eller indtil din mobil genstarter.
Hvis din mobil stadig ikke vil genstarte, anbefaler vi, at du sætter den i opladeren i 30 minutter og prøver igen.
Oplever du stadig, at din mobil ikke vil tænde eller er frosset, kan du med fordel besøge en Telenor-butik, hvor de kan kigge nærmere på udfordringen.
Problemer med SMS
-
Hvis du har problemer med at sende eller modtage sms’er, skal du prøve følgende:
-
Genstart din mobil: Ved en genstart vil din telefon automatisk rette fejl og søge efter opdateringer. Skulle der være en opdatering, skal du opdatere din telefon.
-
Tjek om du kan sende SMS'er til dig selv eller en anden modtager. Hvis det virker, ligger problemet sandsynligvis hos modtageren.
-
Ventetid efter spærring: Har din mobil været spærret eller uden dækning, kan der gå en stund, før sms’er kommer ind. Vent et stykke tid og prøv igen.
Problemer med MMS
- MMS-indstillinger: Tjek om MMS er slået til: Indstillinger > Beskeder > MMS-besked.
- Test MMS: Prøv at sende en MMS til dig selv. Hvis det virker, ligger problemet hos modtageren.
- Ventetid efter spærring: Hvis din telefon har været spærret, kan der gå lidt tid, før du kan sende/modtage MMS’er normalt. Vent 30 minutter og prøv igen.
- MMS-indstillinger: Tjek om dine MMS-indstillinger er korrekte: Indstillinger > Generelt > Mobil > Mobildata netværk. I sektionen “MMS” skal der stå følgende
-
I feltet APN skrives telenor (små bogstaver)
-
Feltet Brugernavn skal være tomt
-
Feltet Adgangskode skal være tomt
-
I feltet MMSC skal der stå http://mms.telenor.dk
-
I feltet MMS-prot skal der stå 8080
-
Afviger dine indstillinger fra ovenstående skal du manuelt indstille MMS som beskrevet ovenfor og genstarte din mobil.
Wi-Fi-opkald virker ikke
For at foretage et Wi-Fi-opkald skal du først sikre dig at Wi-Fi-Opkald er slået til, det gør du sådan: Indstillinger > Forbindelse > Wi-Fi-opkald. Her skal du slå Wi-Fi opkald til.
Har du ikke fundet løsningen på din udfording? Tjek Ingen forbindelse
Hjalp denne side dig?
Vi er glade for, at denne artikel var til hjælp.
Tak for din feedback.