Har du mistet din mobil

Mister du din mobil, så er det vigtigt at du får spærret dit SIM-kort straks, så ingen kan misbruge dit mobilabonnement.

Det kan du selv gøre ved at logge ind på OneScreen Business, hvis du er administrator. Hvis du har abonnementet gennem dit arbejde, så kontakt jeres administrator, som kan spærre dit SIM-kort.

Alternativt kan du kontakte os med det samme på 72 120 000 - eller besøge din nærmeste Telenor-butik.

Find butik

I en Telenor-butik kan du få nyt simkort med det samme. Bestiller du et nyt SIM-kort via kundeservice eller via OneScreen Business, sender vi det med posten samme dag. Et nyt SIM-kort koster 99 kr.

Hvis du har en telefon som understøtter eSIM, så kan du også bestille dette.

Vil du vide mere om bestilling eller aktivering af eSIM?
Læs mere om eSIM her

Godt at vide

  • Når du spærrer dit SIM-kort, spærrer du ikke dit mobilabonnement. Du betaler abonnement, mens du venter på dit nye SIM-kort.
  • Du kan enten i en af vores butikker eller ved at ringe til kundeservice på 72 120 000 aktivere SIM-kortet.
  • Hvis du er administrator, kan du få genåbnet dit SIM-kort ved at logge ind på Onescreen Business, hvis du er administrator. - Hvis du har abonnementet gennem dit arbejde, så kontakt jeres administrator, som kan genåbne dit SIM-kort.

OBS: Din mobil kan først få forbindelse til netværket, når både dit abonnement og det nye fysiske SIM-kort er aktivt.

Løs din opgave i selvbetjening

Telenor Erhverv har gjort selvbetjening nemt og hurtigt, så du selv kan løse næsten alle opgaver med det samme. 

Læs om OneScreen Business

Er din mobil blevet stjålet?

Anmeld tyveriet til politiet

Her kan du anmelde tyveriet direkte til politiet.

Anmeld tyveri til dit forsikringsselskab
Når du anmelder tyveriet til dit forsikringsselskab, vil de som regel bede om:

  • Dit policenummer
  • Kvittering på politianmeldelse
  • Kvittering på mobil
  • Beskrivelse af mærke og model

Har du købt din mobil hos Telenor, kan Kundeservice hjælpe dig med at skaffe kopi af din købskvittering.

Det hæfter virksomheden for, når mobilen er stjålet

Når en mobil er stjålet, gælder Lov om betalingstjenester §61 og §62. Det betyder, at simkortet sidestilles med et dankort, og at der hæftes for op til 1.100 kr. af det forbrug, tyven har foretaget.

Det forudsætter dog bl.a., at pinkoden ikke er oplyst til den, der har misbrugt telefonen, og at mobilen spærres straks efter, man har opdaget, at den er væk. I tilfælde af groft uagtsomt brug hæftes der for op til 8000 kr., og ubegrænset i tilfælde af at der er handlet svigagtigt.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.