Find din PUK-kode

Dit SIM bliver automatisk spærret, hvis du har tastet PIN-koden til dit SIM forkert 3 gange i træk. Det kan ske både hvis du har et fysisk SIM-kort eller et eSIM.​

Du skal bruge din PUK-kode til at låse det op.​

Når du har indtastet din PUK-kode, bliver din PIN-kode nulstillet, og du bliver bedt om at indtaste en ny 4-cifret PIN-kode. For at øge sikkerheden anbefaler vi altid at have en personlig PIN-kode på dit SIM.

Ejer eller administrator af abonnementet finder PUK-koden i selvbetjening

Du kan som ejer eller administrator af abonnementet finder PUK-koden til en medarbejder i selvbetjening OneScreen Business.

Løs din opgave i selvbetjening

Telenor Erhverv har gjort selvbetjening nemt og hurtigt, så du selv kan løse næsten alle opgaver med det samme. 

Læs om OneScreen Business

Guide til at finde PUK-kode i OneScreen Business: 

  • Log på OneScreen Business 
  • Tryk på menupunktet "Abonnementer" 
  • Find det abonnement som du skal finde PUK-koden til og tryk på "Se detaljer" 
  • Tryk på fanen "SIM"
  • PUK-koden står på kortet for SIM'et

Har du abonnementet gennem dit arbejde?

  • Du kan kontakte jeres administrator og få oplyst PUK-koden til dit SIM-kort.
  • Har du spærret dit fysiske SIM-kort og har gemt plastikkortet, som du trykkede SIM-kortet ud af, så kan du se PUK-koden på plastikkortet. Gem det fortsat et sikkert sted.
  • Hvis dit abonnement er registreret til dig med dit CPR-nummer, kan du logge på Mit Telenor med Mit-ID og finde PUK-koden til dit SIM.

Hjalp denne side dig?

Tak, fordi du giver os besked om det.

Vi vil sætte stor pris på, hvis du vil fortælle os hvorfor, artiklen ikke hjalp dig.

Tak for din feedback.